Followers

Aug 29, 2008

Suratkhabar Melayu,Otak Melayu,Rugilah Melayu




Suratkhabar Cina,muka Anwar . Suratkhabar ni aku jumpa kat kedai hari ni . Mungkin suratkhabar semalam atau hari ni,aku tak sure . Yang penting,muka Anwar kat depan,dan sudah tentu cakap cakap Anwar ada dalam tu . Yang penting,aku tau suratkhabar ni mengutamakan berita yang perlu didengar oleh rakyat . Ada sesetengah suratkhabar(biasanya yang bertulisan Rumi),tidak sanggup meletakkan muka Anwar(walaupun beliau sekarang ialah Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia-bekas banduan!) . Jangankan sekarang,sebelum ini semasa dizaman beliau sebagai bekas banduan sekalipun,pelajar-pelajar di luar negara dengar ceritanya disekat daripada menghadiri apa saja majlis yang mengemukakan Anwar sebagai penceramah . Suratkhabar apatah lagi,jangan harap nak cover berita Anwar .

Hello Melayu!tahu tak kenapa parti Melayu kalah lagi besar daripada sebelum ni?Sebab parti Melayu suka jaja kebodohan pada orang yang dah cerdik . Parti Melayu suka main ugama,suka jaja sumpah yang sememangnya idea sampah . Parti Melayu ingat orang orang semua baca suratkhabar dia . Ini zaman RSS Feed lah,Anwar ceramah di Guar Perahu,orang boleh baca petikan ceramahnya di Batu Pahat selepas 15 minit . Bajib Mongolia kena boooooo dekat Kubang Semang,TukunNegara boleh tengok dalam YouTube lepas setengah jam . Tapi dalam TV hari hari masih mau main sumpah . Memang sampah betul baka baka Melayu macam ni!

Kalau kau orang peminat berita,cuba jenguk jenguk suratkhabar Cina setiap hari . Bezakan dengan suratkhabar tulisan Rumi . Kat situ kita boleh tahu kenapa otak Melayu diameternya 50cm dan otak Cina diameternya 15cm . (Rujukan : Makin kecil otak makin cerdas orangnya,bermakna ianya banyak digunakan untuk berfikir dan menghadamkan input yang masuk kedalam otak sementara otak yang besar bermakna ianya bebal dan tidak digunakan untuk berfikir)

Aku petik sedikit petikan daripada Star hari ni(28 August 2008),Mukasurat N10(UMNO dissidents want change in leadership) ;

"In Muar,several UMNO branch leaders represented by Datuk Kadar Shah Tun Sulaiman Ninam Shah said,one major reason for Barisan's loss was the swearing on the Quran by both Saiful Bukhari Azlan and Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak . He said UMNO leaders should not allow the use of Quran to resolve personal matters or to prove one's innocence"

Agak-agak perkataan ni keluar tak daripada mamat ni kalau parti Melayu tu menang?

Yang aku seronok,di ruangan atas suratkhabar tu siap ada gambar Anwar dengan Wan Azizah,macam time World Cup,ada gambar logo World Cup kat atas tu . Memang bijak betul Cina ni berniaga . Kalau compare dengan bangsa Lembu yang suka jaja fitnah ni,memang jauh betul bezanya .

Pagi tadi,aku dengan penuh excitednya menunggu sidang parlimen untuk menonton Ketua Pembangkang baru yang paling ditunggu-tunggu mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen . Dah siap nak rekod dalam tape lagi . Tepat pukul 10.00am,aku dah tercokoh didepan TV . Tiba tiba,terus keluar entah mamat mana tanya soalan(maknanya perdebatan telah bermula dan majlis angkat sumpah telah berlalu) . Aku pun duk tunggu lagi,sampai sejam masih takde lagi muka Anwar angkat sumpah . Jangankan angkat sumpah,nak keluar sesaat dua pun takde . Tak taulah waktu aku pergi toilet muka dia keluar . Yang penting,disini menunjukkan kebebalan serta ketakutan melampau yang ditunjukkan oleh stesen TV yang dibiayai oleh duit hangpa semua dan duit aku juga . Macamana satu nilai berita yang sangat tinggi dan dinantikan oleh sebahagian rakyat Malaysia dinafikan untuk ditonton . At least,siarkan rakaman tertunda untuk seketika .

Melayu oh Melayu...malang nasibmu
Pemimpin mu banyak yang kaki sapu
Cakap depan macam berilmu
Bila berdebat air liur turun laju
Otak bebal suka menipu
Rakyat dah jemu kena tipu
Sekarang Rakyat dah mula berbulu
Bagi majoriti lebih daripada dulu
Parti Lembu akhirnya hanya tinggal bulu...
huhuhuhuhuhuhuhu(gelak ala sms!)

No comments: